۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۹
کد خبر: ۶۲۵۳۵۶
حجت الاسلام سالک در گفت وگو با رسا:

دولتمردان از تهدیدات دشمن وحشت زده نشوند | هدف لوایح خارجی نفوذ در کشور است

دولتمردان از تهدیدات دشمن وحشت زده نشوند | هدف لوایح خارجی نفوذ در کشور است
نماینده مجلس با بیان اینکه دولتمردان نباید از تهدیدات دشمن وحشت کنند، از فشارهای دولت برای تصویب لوایح استعماری انتقاد کرد و خواستار هوشیاری در این زمینه شد.

حجت الاسلام احمد سالک نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به اظهارات برخی مسؤولان در رابطه با FATF گفت: معتقد هستم که استکبار جهانی و شیطان بزرگ پس از دوران دفاع مقدس به این نتیجه رسیدند که جنگ تحمیلی نتوانست آنها را به اهدافی که داشتند برساند.

وی به شکست های پی در پی دشمن در مسأله تحریم ها اشاره و بیان کرد: دشمن پس از اعمال تحریم ها بارها مشاهده کرد که هر چقدر عرصه را تنگ تر کرده و فشارها را بیشتر کند ملت ایران مقاوم تر شده و تسلیم نخواهد شد؛ تلاش شیطان بزرگ مبتنی بر تسلیم و براندازی جمهوری اسلامی است.

حجت الاسلام سالک خاطرنشان کرد: دشمن در طول 40 سال گذشته به این نتیجه رسیده است که حرکت های نظامی سیاسی نمی تواند ایران اسلامی را از پای در آورد، از این رو حرکتی را با عنوان تنظیم قراردهای های بین المللی آغاز کرد؛ از این میان می توان به قراردهای «IPC»، «2030» و «CFT» اشاره داشت.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: دشمن قرارداد 2030 را برای کنترل مباحث آموزشی و تغییر افکار نسل جوان از کودکی به بالا را تنظیم کرد تا بتواند با تغییر اندیشه جامعه، براندازی جمهوری اسلامی را محقق کنند؛ دشمن همچنین قرارداد IPC را برای کنترل انرژی، FATF را برای کنترل مالی و پالرمو را برای بحث پولشویی را با اهدافی همچون نفوذ در داخل ایران و ایجاد اجماع بین المللی علیه ایران در صورت عدم الحاق کشور به معاهدات تنظیم کرد.

وی یکی از حربه های نفوذ دشمن در داخل کشور را برجام خواند و گفت: قرار بر این بود که روز امضای برجام کلیه تحریم ها علیه ایران برداشته شود، اما با کمال تأسف شاهد بودیم که نه تنها تحریم ها از بین نرفت، بلکه تشدید هم شد؛ افزون بر همه این مسائل برخی مسؤولان نیز مسائل و مشکلات اقتصادی داخل کشور را به برجام گره زدند.

حجت الاسلام سالک تصریح کرد: دولت چهار لایحه را امضا کرده و به مجلس داده که یکی از آنها پالرمو و دیگری FATF است؛ مجلس آن را تأیید کرد، اما شورای نگهبان آن را دارای 21 اشکال دانست و با وجود پافشاری مجلس، این لایحه به مجمع تشخیص مصلحت نظام رفت تا درباره آن تصمیم گرفته شود.

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در حال حاضر مجمع تشخیص مصلحت ایستاده است تا پالرمو و FATF را تصویب نکند، اما اخیراً عناصر دولتی به ویژه آقای ربیعی سخنگوی دولت به هر طریقی می خواهند بر مجمع تشخیص فشار وارد کنند و بنده از حرکات آقای ربیعی بسیار متعجبم و نمی دانم چه شده است که اینگونه رفتار کرده و سخنانی می گوید که دل مردم را خالی کند.

وی ادامه داد: در همان زمان تصویب FATF آقای ظریف و همکارانش و آقای سیف و عراقچی در مجلس حاضر شدند و همواره سعی داشتند درون دل نمایندگان را خالی کنند؛ طرفداران این لوایح همواره می گفتند که اگر FATF را تصویب نکنیم در لیست سیاه جهانی قرار گرفته و تمام حساب های سفارت خانه ها، کنسولگری ها، دانشجویان و شرکت ها بسته شده و کار جمهوری اسلامی تمام است.

حجت الاسلام سالک همچنین با انتقاد از اظهارات جهانگیری در رابطه با تأیید FATF از سوی رهبر معظم انقلاب خاطرنشان کرد: آقای جهانگیری ابتدا سخنانی پیرامون تأیید FATF از سوی رهبری به میان آورد، اما پس از مشاهده واکنش ها، سخنان خود را توجیه کرد، اما اصل حرف ها باقی است.

وی خطاب به مجمع تشخیص مصلحت گفت: اعضای این شورا باید بر اساس استقامت و مقاومت، محکم بایستند و تحت فشارهایی که از سوی برخی مسؤولان وارد می شود، FATF و پالرمو را امضا نکنند؛ اگر فشاری که دولتمردان برای تصویب FATF و پالرمو وارد می کنند نتیجه دهد کشور یک قدم رو به عقب رفته و دشمن 10 قدم رو به جلو خواهد آمد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: برخی از دولتمردان می گویند «نمی شود درهای کشور را به روی دنیا ببندیم و با دنیا معامله نکنیم» که باید در پاسخ به آنها گفت ما با همه دنیا معامله داریم و درهای کشور را به روی دنیا نبسته ایم؛ همه مشاهده کردیم که در ایام اربعین از همه کشورها و ملیت های مختلف در عراق گرد هم آمده بودند و کسی نمی تواند نقش جمهوری اسلامی را در خلق این حماسه بزرگ انکار کند.

وی در پایان با تأکید بر اینکه دولتمردان از تهدیدهای دشمن وحشت زده نشوند و واقعیت ها را برای مردم بازگو کنند، یادآور شد: امروز جمهوری اسلامی در اوج عزت و اقتدار بوده و آمریکا، رژیم صهیونیستی و ایادی آنها نیز در حضیض ذلت و التماس قرار دارند، از این رو ما در جنگ میان اسلام و استکبار نباید عقب نشینی کنیم، بلکه باید با قدرت در مقابل آن ها بایستیم./841/ت302/ق

حسین ثالث موید
ارسال نظرات